Monday, June 02, 2008

A minha leitura actual "4 Hours Workweek", de Timothy Ferriss


"Quando estás na maioria, é altura para reveres os teus princípios!", é uma frase profunda?! Seguir o modelo dos maioritários, posso estar a correr o risco de perder as minhas ideias, os meus valores. Ou melhor dizendo, deixar os outros pensarem por mim, escolherem as minhas preferências, tomarem as minhas decisões?! E quando não está na maioria, significa que está correcto? A resposta mais lógica para esta teoria, seria explicada de seguinte forma: nada é correcto ou incorrecto, nunca é altura certa.

A palavra chave está no objectivo de cada um. Se sim, procura ter uma vida vulgar como maioria das pessoas que lutam miseravelmente durante 343 dias do ano para poder ir férias durante 22 dias, mas continuando pensar na missão que o chefe dilatou; para conseguir uma reforma segura depois de 45 anos de trabalho no escritório. A ideia não é deixar de trabalhar ou odiar os chefes. Deve-se pensar no ponto crucial do objectivo, ser uma pessoa eficaz, que consiga criar eficiência constantemente, quer nivel pessoa, quer nível profissional. É saber criar as suas próprias motivações.

As incertezas são os fantasmas que podem vir a derrotar a nossa possível vitoria. Porque "A acção pode não trazer felicidade, mas não há felicidade sem acção.", segundo Benjamin Disraeli, antigo primeiro ministro britânico.
Depois de ter lido os primeiros capítulos do livro, sinto me mais motivada e mais ambiciosa para com os meus objectivos. Sabendo que "Nunca é altura certa!", "O homem sensato adapta-se ao mundo; o insensato persiste em tentar adaptar-se a si próprio. Portanto, todo o progresso depende do homem insensato.", segundo o George Bernand Shaw, Maxims For Revolutionists.

Fazer benchmarking é como ter a tabuada de cor mentalmente que nos permite fazer as operações matemáticas fundamentais. Ao mesmo tempo, também é o que há mais gente sabe fazer.
Para definir uma estratégia, não basta saber a tabuada, temos pressupor formulas insensatas, ou irrealistas. Só assim conseguiremos ir para além daquilo que é comum. Esquece os limites lógicos, implementa a cada célula como uma função determinante, e amanhã pode ser nunca!!!

Acredito que tudo é possível. Aliás, já dizia o Fernando Pessoa, "Deus quer que o Homem sonha". Não é difícil viver no sonho, a não ser que nunca o procura.

To Be Continue...

Tuesday, April 01, 2008

Vejam quais as empresas que poderão ser o lugar onde espera de alcançar

Vejam aqui as melhores empresas que ocuparam os primeiros 30 lugares no ranking

http://www.greatplacetowork.pt/best/list-pt.htm

pelo Great Place to Work® Institute Portugal
publicada pelo jornal Público e pela revista Executive Digest

Tuesday, November 27, 2007

Portugal in Going International Day

We were presenting Portugal culture, Business and tourism industry in 6th of NOvember, 2007. This Going International Event was in Applied Science of Haaga-Helia, in Helsinki, Finland. I was organizing the presentation works for the whole team, during my Erasmus study in Finland.

Sunday, June 25, 2006

Ad Concept by Alistair Craven


A simple idea became a Great ad concept, by Alistair Craven.


Wednesday, November 16, 2005

Understanding Sun Tzu on the Art of War



Pensamento de Sun Tzu

clique no link, e escolhe uma letra, vai ver o que a teoria de Sun Tzu pode aplicar a estratégia de Marketing.




Monday, October 24, 2005

Ideas of Wally Olins


Manage the Brand

news by Público, revista DIAD, 24 de Outubro, 2005

Saturday, October 15, 2005

Informations> The Marketing Model


by http://www.census.gov/mso/www/img/

Informations> A New Book


A Book migt be interest for you.

The New Marketing Conversation:

Creating and Building Conversations between Buyers and Sellers

by Donna Baier Stein and Alexandra MacAaron

Business and marketing executives have realized for a long time that it’s a new day in marketing. Customers, both potential and actual, don’t want to be talked at or preached to, or put at the center of a bull’s eye. They want to be engaged, to make their needs and wants known, in ways that suit their particular needs.

It gives the reader a strategic blueprint for creating the kinds of dialogs customers want in ways that those customers want to be engaged.

Tuesday, October 11, 2005


i am thinking about: MKT, ADS, Present and Future, the past, etc... Posted by Picasa

Sunday, October 02, 2005


Its not easy to sale something like this Posted by Picasa

Wednesday, September 21, 2005

Tuesday, September 20, 2005


Whats this? Posted by Picasa

Sunday, August 28, 2005

Informations> Observations

What i've read tonight in

Pigs Talk





Any of several mammals of the family Suidae, having short legs, cloven hooves, bristly hair, and a cartilaginous snout used for digging, especially the domesticated hog, Sus scrofa domesticus, when young or of comparatively small size.
  1. The edible parts of one of these mammals.
  1. Informal. A person regarded as being piglike, greedy, or gross.
  2. A crude block of metal, chiefly iron or lead, poured from a smelting furnace.
  3. A mold in which such metal is cast.
  4. Pig iron.
  5. Offensive Slang. Used as a disparaging term for a police officer.
  6. Slang. A member of the social or political establishment, especially one holding sexist or racist views.
intr.v., pigged, pig·ging, pigs.

To give birth to pigs; farrow.

Images by iNSaNe
text by http://www.answers.com/topic/pig

SUCH A PIG IDEA


WHAT DOES PIG MEANS?
One of the example of good news/bad news, contrast-in-meaning type of dream omen. It signifies vexation in family affairs, but satisfaction in business or professional matters. The omen is modified by the condition of the animals: intensified if the pigs were fat; and diminished if they were lean.

Image by iNSaNe
Ans given by http://www.swoon.com



Friday, August 26, 2005

San

Enigmatic and mysterious you are a profound thinker and philosopher with great analytical ability and strong intuition. Perceptive and understanding you have a wonderful ability to read people. Your creative imagination and eloquence gives you a natural potential for writing and poetry. Very independent and individualistic you follow your own creed.

Ans given by http://www.bostonuk.com
Photo by iNSaNe